Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

Skupljanje milostinju na misi

Zar nije žalosno da prije najsvetijeg dijela Mise, narod se komeša tražeći “ovozemaljskog boga” da bi prinio žrtvu. Tu se gubi sva koncentracija, jer svi se okreću i gledaju gdje je taj što skuplja i veću pozornost daju tome. Mislim da bi prikladnije bilo kao i u starom zavjetu, da se žrtva, prinos, daje na ulazu ili izlazu. Vjerojatno bi se manje skupilo, ali narod bi bio skoncentriran na Misu zbog čega je i došao. Zašto i komu se naklanjaju oni što skupljaju milodare?

Isto me zanima i naklon onih koji čitaju “čitanja” (kod dolaska i odlaska). Davorin


Dragi Davorine,

Radi se o dijelu mise koji se zove "prinos darova". Još od prvih stojeća kršćani su izražavali solidarnost jedni s drugima i donosili darove koji su kasnije davani siromašnima. S vremenom je postalo nepraktično da svi donose hranu i slične darove, tako da se umjesto toga ustalio novac kao simbol osobnog rada i prinosa za siromašne i za potrebe Crkve. Redemptoris Sacramentum, dokument Kongregacije za disciplinu sakramenata o stvarima koje se trebaju obdržavati i izbjegavati za vrijeme slavlja Euharistije kaže sljedeće o prinosu darova: "Darovi koje vjernici u svetoj misi običavaju prinijeti za euharistijsku liturgiju nisu nužno ograničeni na kruh i vino za euharistijsko slavlje, nego se također mogu uključiti i drugi darovi, koje vjernici pružaju u vidu novca i drugih stvari korisnih za djela ljubavi prema siromašnima. Izvanjski darovi moraju uvijek biti izraz onih istinskih darova: raskajano srce, ljubav prema Bogu i bližnjemu (...) lpak, kako bi se sačuvalo dostojanstvo svete liturgije, pristoji se da izvanjski darovi budu pruženi na odgovarajući način. Radi znakovitosti neka se ti darovi, osim novca te katkad prigodnih malih darova, radije donose izvan misnog slavlja" (RS 70) Ne radi se ni o kakvom prinosu "zemaljskom bogu", već o djelu solidarnosti. Liturgija, kao što joj samo ime kaže (lithos + ergon), je djelo zajednice. To znači da je zajednica ona koja slavi i aktivno sudjeluje u bogoštovlju. Postoje trenutci tijekom mise kada ta zajednica sluša, kada moli, kada pjeva, ali i kada prinosi svoj dar. To ne bi trebalo biti niti neobično niti distraktivno, već zapravo - snažno znakovito. Istina je da određeni broj ljudi ne razumije simboliku čitavog čina. Stoga bi doista s vremena na vrijeme trebalo ljudima protumačiti smisao tih darova u misi.

Ljudi koji skupljaju milostinju ne moraju se nikome klanjati. To nije nikakav niti liturgijski niti crkveni propis. Ako netko to čini, ona radi čisto ljudski pristojnu gestu naklona kao zahvale, a ne liturgijsku gestu.

Liturgijski čitači prije uspinjanja na ambon se naklanjaju oltaru koji je u misi simbol Krista.

BTB,

Don Damir



Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh