Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

Ejakulacija izvan spolnog čina

Hvaljen Isus i Marija!
Imam 41 godinu, oženjen sam i imam četvero djece. Moja žena je vjeroučiteljica. Nastojimo živjeti svoju vjeru, pa vam se stoga obraćam u vezi jedne naše dileme. Poštujemo metodu plodnih i neplodnih dana, ali moja žena kaže da ima želju pa čak i potrebu da se 'pomazimo' i u plodne dane. Ne izvodimo naravno nikakve egzibicije, ali to redovito završava tako da (ne znam kako bih to ljepše objasnio) meni 'pobjegne' u gače. Moram priznati da me savjest ne optužuje, ali bih ipak volio znati službeni stav Crkve.
Unaprijed vam zahvaljujem na odgovoru i na vašem vremenu!
ZK


Poštivani ZK,

Zahvaljujem na pitanju i radostan sam što pokušavate živjeti što dosljednije Isusovom pozivu na istinsku ljubav u braku. Kršćanski govor o ljudskoj spolnosti i braku je predivan. Čistoća u braku jednostavno je veličanstvena. U prilogu Vam šaljem tekst učenja Katoličke crkve o ljudskoj spolnosti i braku. Vjerujem da će te iz teksta i njegova cjelokupnoga konteksta otkriti i još više produbiti bit i svetost; veličanstvenu ljepotu i značenje ljudske spolnosti. Jednostavno i jasno donosi istinsku spoznaju o odnosu muža i žene, Krista i Crkve, Svetoga Trojstva u sebi. Bit ćete oduševljeni. Naravno, neka ga pročita i Vaša cijenjena žena.

Isus Krist je obećao apostolima Duha Istine, Branitelja, Onoga koji će ih upućivati u svu istinu.

13 No kada dođe on – Duh Istine – upućivat će vas u svu istinu (Iv 16, 13)

Po tom Duhu Katolička crkva slijedi autentični nauk Isusa Krista koji nas poziva na savršenstvo:

48 »Budite dakle savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski!« (Mt 5, 48).

Ljudska spolnost je sveta stvarnost. Tko nema ispravan uvid u ljudsku spolnost, nema ni ispravan uvid u smisao života. Kroz spolnost spoznajemo samoga Boga:

Bog je u sebi zajedništvo životvornih osoba. Od vječnosti Otac sebe iz ljubavi darjuje Sinu, Sin vječno primajući očev dar, čini sebe darom i predaje se natrag njemu. Njihova je međusobna ljubav tako stvarna, tako duboka, da postoji kao još jedna vječna Osoba — Duh Sveti.

Muž se u apsolutnoj slobodi i vjernosti potpuno, cijelim svojim bićem predaje ženi, a žena prima njegovu ljubav i daje mu se kao on njoj. On davajući ljubav prima ljubav, a ona primajući ljubav daje, uzvraća ljubav. I njihova ljubav rađa novi život.

Tako nas i Isus Krist koji nam se u apsolutnoj slobodi i vjernosti potpuno darovao poziva da mu uzvratimo tom istom ljubavlju kako bi iz se iz te ljubavi rodio novi život — život u Duhu.

Bračna ljubav je sveta. Spolni čin je svet. Bračna ljubav je potpunopredanje sebe svome supružniku. A kakvo je to predanje? Slobodno, potpuno, vjerno i potencijalno plodno sebedarje. To predanje izgovaramo u obliku privole svome budućem mužu/ženi na oltaru pred Bogom i ljudima. Istinska ljubav je ostati vjeran do kraja toj privoli. Stoga je seksualsnost samo u onoj mjeri seksualnost u kojoj ona sudjeluje u onima „da“ prilikom ženidbene privole. Otvorenost prema potomstvu je sastavni dio toga „da“. Namjerno obesplođeni plodni čin mijenja taj „da, hoću“ u „ne, ja ne ću“. Taj „ne ću“ ne djeluje štetno samo na obvezu otvorenosti potomstvu. Pobliže razmatranje otkriva kako on također zahvaća slobodu, potpunost i vjernost.

Ljubav je jednostavno otvorena životu, ne može biti zatvorena. Muž ne ljubi svoju ženu ako kaže: „Ženo želim tvoje tijelo, dušu, duh, ali ne i plodnost.“ Isto tako ni žena ne može reći mužu: „Daruj mi cijelog sebe, osim svoje plodnosti.“ Tu se očituje požuda.

Bračni čin u sebi ima vid sjedinjenja i vid rađanja. Jedino kao takav je čist. Kao takav on je potvrda privole koju su si dali mladenci pred Bogom i ljudima.

Izmijeniti nježnosti što uzrokuje Vaše prosipanje sjemenja i bilo koji drugi način prosipanja sjemena van naravoga poretka stvari (spolnog čina) jest grešan. Isto vrijedi i za ženski orgazam. Radnje kojima supružnici s ljubavlju pripremaju jedno drugo za genitalni snošaj (predigra) časne su i dobre. Ali uzajamno podraživanje genitalija do točke vrhunca odvojeno od čina normalnoga snošaja nije ništa drugo doli međusobna masturbacija. Isto tako je bilo kakvo maženje koje će dovesti do muževog ili ženinog orgazma grešno. Ovdje nema sebedarja niti bračnoga zajedništva. Niti su takve radnje otvorene začeću. Jedna važna točka zahtjeva pojašnjenje. Budući da je muški orgazam nerazdvojivo povezan s mogućnošću začeća novoga života, muž nikada ne smije namjerno ejakulirati izvan ženine vagine (namjerna ejakulacija ne uključuje moralni propust). Međutim, budući da ženski orgazam nije nužno vezan uz mogućnost začeća, sve dok se on dogodi unutar ukupnoga konteksta bračnoga čina, ne mora se, moralno govoreći, dogoditi tijekom stvarne penetracije.

Idealno, orgazam žene trebao bi se dogoditi istodobno s muževljevim. Zapravo, Ivan Pavao II. u svojim je razmišljanjima o ovomu prije svojega pontifikata poticao muževe da nauče kontrolirati svoje orgazme kako bi doveli svoje žene do zajedničkoga vrhunca. Na taj altruistički način, kaže on, ostvaruje se muževljeva krjepost u službi bračnoga sklada. Zapravo, ako žena unatoč njihovim zajedničkim nastojanjima, ne postigne orgazam za vrijeme penetracije, za muškarca bi bio izraz ljubavi naknadno podraživati svoju ženu sve do vrhunca (ukoliko ona to želi). U tom slučaju, takvo podraživanje nije po sebi masturbacija budući da se događa u kontekstu cjelokupnoga spolnoga odnosa. Dakle, samo poslije pokušaja dobivanja orgazma tijekom penetracije.

Živjeti u dobru i zlu ono što ste obećali na oltaru bez obzira koliko teško ili izazovno bilo i bez obzira koliko žrtvovanja zahtijevalo. Ženidbena obećanja su izrazi Božje ljubavi na zemlji. Kada supružnici jezikom svojih tijela proturječe svojim obećanjima, oni proturječe samom smislu života — našem pozivu da nasljedujemo Boga ljubeći kako on ljubi.


Božji blagoslov!

Don Damir




Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh