Uredovno vrijeme: Uto.-Pet. 16h-18h; SD Cvjetno naselje, Odranska 8, 10000 Zagreb; e-mail: studentski.kapelan@gmail.com

Autorstvo Knjige Otkrivenja

Na početku Otkrivenja piše "poslavši svog anđela sluzi svom Ivanu". Uvijek sam mislila da je autor knjige apostol Ivan, autor Evanđelja po Ivanu i Ivanovih poslanica. Danas sam slučajno u jednom starom broju časopisa "Svjetlo riječi" čitala tekst o spomenutoj knjizi gdje piše da to nije tako. Citiram: "Nama pobliže nepoznati autor naziva se jednostavno "sluga Ivan". Međutim, on je morao biti ličnost velikog ugleda..." Po tome bih zaključila da to nije evanđelist Ivan. Tražila sam odgovor na nekim katoličkim stranicama ali nisam našla pravi odgovor. O čemu se tu radi? Hvala na odgovoru.


Poštovana!

Vidioc iz Knjige Otkrivenja identificira se kao Ivan. Katolička enciklopedija dalje o tome piše: “Vidioc pobliže ne otkriva svoju osobu. Međutim, iz tradicije znamo da je Vidioc iz Otkrivenja Ivan apostol, sin Zebedejev, ljubljeni Isusov učenik. Krajem drugog stoljeća Otkrivenje je priznato od povijesnih predstavnika najvažnijih Crkava kao autentično djelo Ivana apostola.”

Među onima koji svjedoče za to autorstvo jesu važne osobe iz poapostolskog vremena, kao što su sv. Hipolit Rimski, sv. Klement Aleksandrijski, Origen, sv. Justin, sv. Irenej Lionski...

Međutim, suvremeni egzegeti velikim se dijelom ne slažu s time. Smatraju da su razlike u jeziku između četvrtog Evanđelja i Otkrivenja prevelike da bi oba djela mogla pripadati istom autoru. Nadalje, ukazuju na razlike u teološkoj perspektivi između ova dva djela, a navode i neke druge razloge.   

Poštujući i potičući znanstveno istraživanje Svetog pisma, Crkva u liturgiji ipak sve do danas govori, a prema tome i vjeruje: «Čitanje Knjige Otkrivenja svetog Ivana apostola».

Međutim, valja imati na umu da takve pojedinosti ni na koji način ne utječu na važnost samoga spisa. On je od Crkve ustanovljen kao nadahnut i uvršten u kanon, prema tome njegov je sadržaj mjerodavan za vjeru i moral. Sve ostalo je od sekundarne važnosti i vjera o tome ne ovisi.

Također je važno razlikovati Tradiciju i tradiciju Crkve. Pritom pod Tradicijom mislim na siguran nauk vjere i morala koji nam je predan, a pod tradicijom na pojedinosti koje nemaju takve važnosti i o kojima postoje različita mišljenja, npr. tko je od apostola bio u kakvom rodu s kime. Takve stvari mogu biti zanimljive, ali, kako se ponekad kaže, «nisu bitne za spasenje».
 
Neka te Duh Božji nadahnjuje i vodi u daljnjem upoznavanju Božje Riječi.

Btb,
don Damir



Postavite novo pitanje

Ukoliko niste pronašli odgovor na ono što vas zanima, možete postaviti novo pitanje preko ove forme.

Don Damir Stojić

don Damir Stojic Don Damir Stojić, svećenik salezijanac, trenutno je studentski kapelan Grada Zagreba. Ako želite saznati više o njemu i njegovu radu, kliknite ovdje.

Povratak na vrh